I11
Pin Drop Silence
Sarah Vialle
2015

———

Impression offset sur papier 115 g/m² offset brillant
42 x 59,4 cm
100 ex.
Le texte est composé en Berthold Imago
ISSN 2258-2959
Dépôt légal à parution

———

Dans Pin Drop Silence, Sarah Vialle « sous-titre » l’œuvre Clapping Music de Steve Reich en suivant les codes SME (sourds et mal-entendants). La couleur des textes ré-interprète les événements sonores de cette pièce selon différents focus, questionnant la transmission et la réception de l’œuvre d’art. S’il moque notre prétention à réduire l’expérience sensible à une série d’informations multipliées à l’infini, le travail de description envisagé permet également de déployer les différentes couches de l’œuvre, qui pourraient nous échapper au cours d’une lecture rapide. En déplaçant l’œuvre du battement au maniement, en soulignant ce qui dans sa perception relève de la contrainte physique, Sarah Vialle lui donne une nouvelle place pour exister dans notre imaginaire. Et semble ainsi tracer l’esquisse d’une route à suivre pour ne pas finir noyé dans le flux.
— Michaël Verger

I11
Pin Drop Silence
Sarah Vialle
2015

———

Offset print on 115 g/m² glossy offset paper
42 x 59,4 cm
100 ex.
The text is composed in Berthold Imago
ISSN 2258-2959
Legal deposit upon publication

———

For Pin Drop Silence, French artist Sarah Vialle adds “subtitles” to Steve Reich’s artwork Clapping Music, using SME codes (SME stands for deaf and hearing impaired). The sound events happening in Steve Reich’s artwork, and their translations compound in colored texts, are re-interpreted regarding different focus questioning the transmission of his artwork, and its reception by the audience. If this act of describing seems to mock our claim to reduce sensitive experience to a range of information infinitely repeated, it also attempts to deploy the various layers of the artwork, which we could miss during a quick overview. By moving Reich’s artwork from the beat to handling, and thus emphasizing what is related to physical constraint during its reading time, Sarah Vialle is creating a new space for it to exist in our imagination. And therefore seems to draw the outline of a path to follow to avoid us ending up drowned in the stream.
— Michael Verger

infrastudio_i11_valle_2015_1

infrastudio_i11_valle_2015_3

infrastudio_i11_valle_2015_2